the-most-awesome-cat

50tys. wyświetleń!

Odcinek specjalny

Dokładnie wczoraj około godziny 23:40 blog przekroczył barierę 50 000 wyświetleń, za co chciałbym Wam bardzo podziękować. Szczególnie tym, którzy są na tym blogu już od długiego czasu i wspierają jego rozwój. Nie mniej zasługi należą się wszystkim.

Bardzo cieszą mnie wszystkie Wasze komentarze, które można przeczytać pod postami, bo to one najbardziej zachęcają do dalszego pisania.

Nie będę Wam tego robił, że zrobię dokładne zestawienie liczb, z resztą ono pojawi się już za niedługo w dniu urodzin bloga (maj).

Jednak przydałby się jakiś special z tej okazji. A więc zapraszam do lektury.

WhoAmI? – Extended Edition


Jestem Kim Jestem (i tu mógłbym skończyć), ale zacznijmy od początku.

Nazywam się Szymon Siarkiewicz i lubię o sobie myśleć, że jestem dobrym  programistą (przynajmniej w niektórych dziedzinach). Programowanie zdaje się, że było mi przeznaczone, zacząłem programować w 1 klasie liceum w okolicach końcówki 1 semestru. Dlaczego? „Bo tak”, a raczej „dlaczego by nie zacząć?”.

Ten powód okazał się być wystarczający, aby zacząć naukę i dość mocny aby ją kontynuować w trudniejszych i bardziej frustrujących momentach. Okazało się, że mam naturalny dar (może to zbyt mocne słowo) do tego, ponieważ umiem łatwo wejść w myślenie abstrakcyjne jakiego wymaga się w programowaniu (obawiam się że cały czas w nim jestem).

Programowanie sprawiało (i wciąż sprawia) mi niesamowitą przyjemność, chociaż czasami jest absurdalnie frustrujące. Było także tym co zaważyło, że zacząłem lubić matematykę (w pewnym sensie) bo mówiąc szczerze nie byłem jakimś jej wielkim fanem.

Ciągła chęć rozwoju w programowaniu wręcz zmusiła mnie do rozwoju pod kątem matematycznym do tego stopnia, że zdawałem matematykę rozszerzoną na maturze (gdybyście o tym powiedzieli mojej nauczycielce o tym w pierwszym semestrze to by wam nie uwierzyła). Jednak dalej nie kręci mnie matma pod kątem teoretycznym, jeżeli nie potrafię czegoś umieścić w kodzie (znaleźć jakiegoś fajnego zastosowania tej wiedzy) to najprawdopodobniej tego nie umiem.

Po mniej więcej roku nauki zacząłem pisać swoją pierwszą grę, był to też okres kiedy zacząłem uczyć się programowania obiektowego. Masa eksperymentów, a także sporo godzin przy programowaniu sprawiło, że zacząłem zauważać rzeczy dla mnie oczywiste, dla niektórych nieco mniej. I tak zaczęła powstawać pierwsza wersja tego bloga.

Nie oszukujmy się, od zawsze chciałem prowadzić własną stronę. Na początku miałem tego bloga na blogspocie, gdzie powstała pierwsza wersja poradnika Piszemy grę w SFML’u. Mniej więcej po roku z racji przyzwoitej ilości wyświetleń postanowiłem się przenieść na obecny hosting, a wraz z przenosinami przeniosłem też poradnik.

Od tamtego czasu zauważyłem zmiany (dość spore) jeżeli chodzi o sposób w jaki piszę kolejne wpisy, zmienił mi się dość mocno styl języka, szczególnie na studiach (ale to już wina wykładowców), no cóż PPT robi pranie mózgu dość szybko 😉

Dzięki za przeczytanie i jak zawsze

Code ON!