O pisaniu gier

Czasami nachodzi mnie wena i piszę kod programu dużo lepiej niż normalnie, jednak czasami nachodzi mnie wena pisania tekstów na różne tematy, np o programowaniu i dzisiaj jest właśnie taki dzień. Zapraszam do lektury o tym co się liczy podczas pisania gry w moim mniemaniu.

Pisanie gier, czyli co sie tak naprawde liczy

1. Idea

Na pierwszym miejscu stawiam pomysł na grę, bo to właśnie on jest najbardziej zauważalny, gra nie musi być super skomplikowana, aby dawała mnóstwo frajdy z grania, za przykład może nam posłużyć Super Hexagon, gra nie jest skomplikowana, mimo swojej prostoty w sterowaniu (poruszamy trójkątem w lewo i prawo) jest niezwykle trudna i daje mnóstwo przyjemności, gra ma przyjemną dla ucha i oka warstwę audio-wizulaną.
Ale dość reklamowania tej gry, czas na następny element, tego co się liczy

Super hexagon

2. Tzw. „skill”

Kolejnym ważnym aspektem są nasze umiejętności, bo co nam po opracowanym od deski do deski pomyśle na grę skoro nie potrafimy tego wprowadzić w życie 😉 Nie wystarczy tutaj podstawowa wiedza z programowania, trzeba być gotowym aby ją poszerzać, programowanie to ciągła nauka 😉
Jeśli już posiadamy odpowiednie umiejętności, znamy odpowiednie zagadnienia to musimy mieć pomysł jak je wykorzystać, czyli trzeba być pomysłowym, gwarantuję ci, że wielokrotnie będzie ci się wydawało że nie wiesz jak coś napisać w miarę optymalnie, bez niepotrzebnego powielania prawie takiego samego kodu. Zwykle rozwiązanie jest banalne i człowiek łapie się za głowę gdy je znajdzie, także tutaj trzeba dążyć do prostoty, bo jeśli pomysł na rozwiązanie problemu jest skomplikowany istnieje szansa, że przyniesie on dużo błędów 😉

3. Grafika, muzyka i reklama

Na ostatnim miejscu umieszczam grafikę, muzykę i reklamę, gdyż na początku pisania gry są elementami najmniej istotnymi, dobrze jest mieć znajomego grafika, który by nam stworzył bardziej zaawansowaną grafikę do gry, można też znaleźć w internecie kogoś kto się tym interesuje i np dzięki we współpracy z nami mógł się wybić 😉

Z oprawą muzyczną jest znacznie łatwiej ponieważ w internecie jest bardzo dużo ciekawych utworów całkowicie za darmo. Jednak nie należy tego bagetalizować, muzyka wywiera niesamowity wpływ na nastrój, także trzeba ją dobrać od tego jaki gra ma mieć klimat, czy ma być mroczna, a może wesoła 😉

Gdy już mamy produkt, którym warto się pochwalić, trzeba go rozreklamować, mamy dwa duże polskie serwisy wspierające młodych twórców w dziedzinie gier: http://warsztat.gd/ oraz http://gamedev.pl/. Jeśli projekt jest godny uwagi możemy liczyć że znajdzie się na stronie głównej, możemy liczyć też na porady jak rozwiązać pewne problemy. Istnieje też szansa że jakaś firma się nami zainteresuje 🙂

To tyle na dzisiaj. See ya!