„It’s not a bug, it’s a feature!”

Tematem tego artykułu jak nietrudno się domyślić będą jak nietrudno się domyślić to nierozłączne przy pisaniu kodu błędy. Z góry ostrzegam, że ten artykuł „jest o wszystkim i o niczym” 🙂

Czym są błędy (ang. „bugs”) w kodzie to każdy wie, bywają one poważnym utrapieniem programistów, ponieważ zazwyczaj są trudne w wyłapaniu i zlikwidowaniu co najczęściej nie jest możliwe w 100%, ponieważ usunięcie jednych błędów powoduje powstanie kolejnych (polecam sobie powiększyć obrazek powyżej dla zilustrowania).

Błędy, są bardzo często obiektem żartów zarówno programistów jak i osób, które korzystają z danego produktu (gry, programu), bo bardzo często prowadzą do dość zabawnych sytuacji (mówimy tutaj o błędach w grach).

Oczywiście nie wszystkie błędy są zabawne, lecz odwrotnie. W większości przypadków są irytujące, nawet w grach a szczególnie w tych singleplayer. Tutaj zacytuję nie pamiętam kogo „jeżeli znajdziesz błąd w grze multiplayer ze znajomymi to jest śmiech i można tworzyć nieraz niesamowite sytuacji, w przypadku gier singleplayer zazwyczaj jest płacz i nerwy”.

Jedyne co może zrobić programista to spróbować zminimalizować ilość błędów i pogodzić się że zlikwidowanie ich wszystkich jest mówiąc szczerze zbyt dużą stratą czasu.

 

Należy też pamiętać, że niektóre błędy nie są do końca błędami, tzn. autor kodu może je postrzegać jako początek kolejnego dodatkowego elementu i zbudować na nim jakiś np. mechanizm gry mimo że początkowo był niepożądany.

Generalnie przy tworzeniu kodu trzymam się cytatu:

My software never has bugs, it just develops random features.

I tego się trzymajmy, na ten artykuł to dzisiaj i pamiętajcie o możliwości komentowania, gdzie możecie po prostu ocenić ten artykuł i wten sposób mnie zachęcić, tam też piszcie swoje komentarze i propozycje na temat na artykuły.