Bomberman by PiGames

Gierka z otwartymi źródłami napisana w SFML

Jakiś czas temu miałem przyjemność wziąć udział w mikro-projekcie, składającym się z losowo dobranych osób na [forum Pasji Informatyki]. Po pokonaniu paru trudności (np. zmiany liderów) zdecydowaliśmy się na napisanie remake’u gry „Bomberman” przy użyciu SFML, a same źródła postanowiliśmy zostawić otwarte (link poniżej).

W samym projekcie aktywnie brały udział 3 osoby (+ ja, czyli 4), jednak zaczynaliśmy od teamu składającego się 6-7 osób (w trakcie, część osób się wykruszyła).

ScrnZGry1

Kodem zajmowali się głównie: [Kacper Pietrzak], [zmienny] (który pełnił także rolę grafika) oraz [Condzi]. Dość spory wkład w projekt mieli także [nowa] oraz [kamilosxp]. Ja miałem przyjemność pełnić rolę project managera (razem z Kacprem, który był moim zastępcą) oraz mentora.

W tym krótkim wpisie informacyjnym chciałbym Was zachęcić do rzucenia okiem na [źródła projektu], ale i również na inne repozytoria [PiGames], gdzie znajdziecie kilka dość ciekawych dokumentów, które powstały w trakcie naszej działalności.

Polecam też zajrzeć na [forumowy wpis projektu] gdzie znajdziecie bardziej szczegółowe informacje (np. linki do pobrania, itd).

Na koniec zachęcam do pozostawienie komentarza, czy to pod spodem, czy to na forum oraz śledzenia dalszych losów PiGames, bo wkrótce pojawi się więcej (znacznie złożonych) projektów.

A tymczasem: Code ON!


  • Szew

    Witam czy zrobisz jakieś omówienie tego kodu bo szczerze po przerobieniu tutoriali z twojego bloga gdy patrze w kod tej gry to rozumiem tylko poszczególne rzeczy pozdrawiam !

    • Mogę kiedyś tak zrobić w ramach np. live streama, ale przyznaje że jestem autorem raptem 1, czy 2 klas w tym projekcie więc z dokładnym omówieniem co się tam dzieje może być różnie

  • Crax

    A gdy by tak rzucić to wszystko i… Zrobić projekt open source dla nas?

    • Masz coś konkretnego na myśli?

      • Crax

        Jako tako pomysłu na projekt nie mam, kiedyś myślałem o napisaniu kopi/własnej wersji Soldata…

        Konkretniej chodziło mi o pracę w grupie, wykorzystanie githuba, podział na zadania…

        Zobaczyć jak inni pracują z kodem, jakie maja pomysły, z jakich narzędzi korzystają…

        • Jeżeli chodzi o pracę w zorganizowanej grupie to na pewno pojawi się na blogu jakieś podsumowanie tego do jakich wniosków my (PiGames) doszliśmy, jak praca w grupie powinna wyglądać (naszym zdaniem) oraz jakich narzędzi używaliśmy. Oprócz tego nie wykluczam jakiejś rekrutacji do teamu 1-2 osób.

          Z kolei jeżeli myślisz o projekcie stricte open-source tzn nad którym pracują osoby, które się nie znają to niestety, ale nie czuję się na siłach aby coś takiego zorganizować, bo nie brałem udziału w czymś takim

          • Crax

            Pisałem na steamie…
            Myślałem o podobnym projekcie, jakiś wspólny pomysł, dłuższy termin, podział na zadania… Może nie aż tak skomplikowany kod…

            Nie koniecznie open source, coś takiego żeby każdy spróbował pracy w grupie…

          • Za bardzo nie mam obecnie do tego głowy, ale możesz napisać mi maila (mile widziany jakiś kod pokazujący twoje umiejętności) to może dołączysz do naszego zespołu