Ankieta: reaktywacja „Piszemy Platformówkę 2D”

SFML vs Unity

TLDR: [Ankieta]

Ostatni w komentarzach na facebooku został poruszony temat reaktywacji poradnika [Piszemy Platformówkę 2D] i faktycznie przydałoby się ją zrobić (nawiasem mówiąc: dzięki za przypomnienie).

Jednakże od momentu rozpoczęcia tworzenia tego poradnika, zdążyłem zmienić swój tok rozumowania z najpierw pseudo-gra w SFML, potem Unity i normalna gra na dobre poznanie finalnego i rozbudowanego środowiska pracy, czyli Unity (zrobię jeszcze jakiś art o o tym, skąd ta zmiana w rozumowaniu). Pierwotnie „silnikiem” w tym poradniku miało być właśnie SFML, ale obecnie raczej wolałbym uniknąć użycia tej biblioteki.

Ale żeby nie było, że obiecałem SFML a pojawia się Unity, to mam dla Was do wypełnienia ankietę, w której możecie odpowiedzieć na pytanie: co wolelibyście zobaczyć bardziej: SFML czy Unity?

Mam dla was także kilka dodatkowych informacji odnośnie ścieżek, którymi będziemy mogli podążyć:

  1. Niezależnie od wyboru poprowadzimy całkowity reboot serii (tzn wszystko napiszemy od 0, powód dla SFML poniżej); nie będzie zadań domowych;
  2. Ścieżka SFML
    • dużo mniejszy rozmach niż planowany (MVP: poruszanie, grawitacja, box colliders, tilemapy, jeden typ przeciwnika atakującego z bliska, bez AI, bez saveów, bez menu itd.)
    • efekt końcowy: gameplay’owo coś w rodzaju ubogiego mario
    • forma tekstowa
  3. Ścieżka Unity
    • można poszaleć bo to Unity, więc to co oferuje „ścieżka SFML” jest do zrobienia w 1-2 lekcje (~1h na każdą) z omówieniem mechanik Unity
    • efekt końcowy: jeszcze nie wiem jak zaszalejemy, ale będzie czuć moc Unity 😉
    • forma wideo na YT

Czas macie do 15 lipca (najbliższy piątek) do godziny 23:59, [Ankieta].

W razie pytań czy niejasności to zapraszam do systemu komentarzy poniżej.

@update osoby, które oddały głos w ankiecie proszę o zrobienie tego jeszcze raz, a to dlatego że nie blokowałem ilości głosów które można oddać (moja nieuwaga) i musiałem ją zresetować.

@update2 WYNIKI: wygrał SFML zbierając równo 75% Waszych głosów ( 🙁 ), dzięki za wszelki feedback.

Code ON!


  • Szewo

    Moim zdaniem lepiej żebyś to zrobił w SFML bo do unity jest od groma materiałów w języku polskim a z SFML dużo mniej