Level Editor – wyniki ankiety, informacje o streamie

TLDR wygrał SFML

Wyniki ankiety


Ostatnio pytałem się w Was w [ankiecie] w jakiej technologii (SFML vs Qt) chcielibyście zobaczyć proces tworzenia Level Editora (lub jeżeli wolicie: Edytora Poziomów). W ankiecie wzięło udział ponad 50 osób (wielkie dzięki wszystkim którzy wzięli udział w ankiecie), nie przedłużając: wygrał SFML miażdżącą przewagą ponad 70% głosów i to właśnie w nim napiszemy sobie edytor poziomów (map kafelkowych) zgodny z formatem pokazywanym choćby w samej ankiecie.

 

Stream, szczegóły techniczne


Stream odbędzie się 29 czerwca o godzinie 19:00 na [YT] (chciałbym wcześniej, ale nie wiem czy się wyrobię, a nie chciałbym go przekładać; możliwe że pojawi się wcześniej strumień z czegoś innego), same informacje o nim znajdą się wkrótce także w spisie [Sesji Treningowych].

To czym chciałbym się zająć w pierwszej części tworzenia edytora poziomów (wstępnie pojawią się dwie) to nic innego wczytywanie samego poziomu, renderowanie + prosta edycja poziomu + jego zapisywanie do pliku. Siłą rzeczy będziemy potrzebowali jakiegoś GUI, więc albo użyjemy jakiegoś gotowca albo napiszemy coś sami (możecie dać znać w komentarzach co wolelibyście zobaczyć).

Część druga prac nad edytorem niech na razie pozostanie tajemnicą 😉

Jeszcze raz wielkie dzięki za wzięcie udziału w ankiecie. Tradycyjnie zapraszam do komentarzy, zachęcam do udostępniania informacji o streamie wśród osób, które może on zainteresować i do zobaczenia/usłyszenia na streamie!

Code ON!


  • Maciej Gwiżdż

    Do zobaczenia na streamie! Ja bym chętnie zobaczył jak wykorzystać gotowe GUI oraz jak je napisać samemu 🙂

  • BaronQ ™

    Moim zdaniem pisanie GUI jest dosyć nudne i lepiej użyć czegoś gotowego np. https://github.com/ocornut/imgui

    • Też tak mi się wydaje, że pisanie nawet prostego GUI jest nudne, dzięki za link przyjrzę się temu projektowi i możliwe że z niego skorzystamy