Podsumowanie miesiąca #12

Podsumowanie miesiąca + podsumowanie roku + plany na nowy rok.

Podsumowanie miesiąca


Jeżeli grudzień minął u Was dość leniwie i mieliście nadzieje na to, że będziecie mogli poczytać o czymś ciekawym na moim blogu to raczej się zawiedliście, bo ja grudzień traktowałem w dużej mierze jako czas na studia + chwilę wypoczynku.

Na blogu mogliście poczytać głównie o sprzęcie: klawiaturze i czytniku ebook’ów, jeżeli ich nie czytaliście to zachęcam.

Z mniej widocznych zmian to powróciło moje portfolio (jeżeli kogoś to interesuje), zmieniła się także polityka udostępnianych przeze mnie utworów (zmieniły się licencje na bardziej open source), dokładnie poczytać możecie o tym w FAQ, tutaj powiem jedynie że kod z wpisów udostępniany jest domyślnie pod licencją BSD-3.

Uznałem, że czas uznać Piszemy grę w SFML’u za przestarzały (szczegóły w linku), w jego miejscu (niekoniecznie na tym blogu) pojawi się nowy lepszy poradnik, ale o tym później.

Dalej, zmieniły się także zasady kontaktowania ze mną przez maila, od teraz jest raczej od spraw ‚biznesowych’, niż od pytań typu „jak napisać kod”, o ile Wasze problemy są nieraz bardzo fajne i szukanie idei rozwiązania sprawia mi wielką frajdę (serio, wasza strata), ale klepanie kodu już nie, więc możecie się spodziewać najwyżej pseudo-kodu w odpowiedzi (a to nie zawsze).

 

Podsumowanie roku


Koniec roku 2016 więc czas na mały przegląd.

Rok temu (link) dzieliłem się z Wami krótką historią powstania bloga, a także statystykami to kontynuujmy tradycję.

Rok temu cieszyłem się jak głupi z 23 389 wejść na bloga, dzisiaj jest ich dokładnie 201 089 😀 Dalej rekordy popularności bije SFML, z nieco nowszych rzeczy to zacząłem się też dzięki innym serwisom (blog robi się dość dobrze rozpoznawalny w niektórych kręgach). Daruję sobie pokazywaniem statystyk jak ja je widzę i zostawię Was z raportem od WordPress’a, który może nawet lepiej podsumowuje statystyki niż ja.

Oczywiście dzięki Wszystkim, którzy czytają mojego wypociny. Szczególnie tym, którzy w jakiś sposób się udzielają (wspierają, krytykują, udostępniają bloga).

 

Plany na nowy rok


Może pamiętacie, ale zdaje się że w którymś przeglądzie pisałem o możliwym zakończeniu działalności blogowania. Teraz mogę potwierdzić na pewno, że nie kończę blogować. Ale zmieni się trochę sposób i same treści, które tu będą trafiać.

Otóż, może część ludzi śledzących mnie na twitterze, może część innych kojarzy, że pracuję nad „ściśle tajnym” projektem związanym z game-devem. Właśnie teraz go oficjalnie zapowiadam i jego premiera będzie w Lutym 2016 (prawdopodobnie w jego połowie, ale ustawmy deadline na koniec lutego), wszystko co i jak dokładnie ogłoszę jeszcze w swoim czasie, dodam jeszcze że jakieś zajawki będą pojawiały się tylko i wyłącznie na moim Twitterze (jeżeli ktoś jest ciekawy, to jakieś informacje są porozsiewane u mnie na blogu). Dodam jeszcze, że projekt jest w grupie, więc nie powinien się posypać.

Wracając do formy tego bloga, to tutaj będą trafiały głównie wpisy o kryptografii, bezpieczeństwie (może nawet rozwinę kurs Qt) i ogólnie o wszystkim co nie jest do końca związane z game-devem (niektóre rzeczy będą się pojawiały, ale to bardziej czysto teoretyczne, które w takiej postaci są niekoniecznie związane z tym tematem).

Raczej główna zawartość tego bloga skupi się na algorytmach, teoriach matematycznych i artykułach o niczym (nie wykluczam jakichś implementacji, ale chyba łapiecie o co mi chodzi).

W tym wpisie wcześniej wspominałem o powstającym nowym kursie, który ma zastąpić Piszemy grę w SFMLu, z tego co Wam mogę na ten moment zdradzić, to to że napisałem już z 2-3 lekcje, które są moim zdaniem na dużo wyższym poziomie a sam kurs jest faktycznie dla początkujących.

Jeszcze raz dzięki za kolejny miesiąc (rok) i do przeczytania w kolejnym

Code ON!


  • Crax

    Code On! Szczęśliwego nowego roku 🙂

  • Adam Pajkert

    Wiesz, wszystko spoko, ale nie obraź się – tak mnie irytuje ten oczojebny biały kolor strony… jesteś programistą, powinieneś wiedzieć że lepszy będzie ciemny motyw. Oczy mnie bolą jak cholera. I jeszcze ta czcionka jakaś taka… ciężko to opisać, cieńka? Tak, to chyba dobre słowo. Poprzednia była lepsza. Co do pytania „Co chciałbyś zobaczyć na blogu”, to chętnie zobaczyłbym implementację edytora poziomów na którą tak bardzo czekałem :3 Czekając napisałem jego uproszczoną wersję, lecz liczyłem że podpatrze u ciebie jak to lepiej rozwiązać 😀 Oprócz tego fajnie ogląda się wszelkiego rodzaju sprzęt pokroju Monitor, Klawiatura, Myszka i PC. Wszelkie lifehacki programisty są spoko, stanowisko pracy jest ciekawym tematem. Oj… za dużó bym chciał… a Szymon tylko jeden 😀 Pozdrawiam.

    • Co do jak to ładnie określiłeś ‚oczojebnego’ koloru strony to jedynie je nieco przyciemniłem, w tej kwestii nie powrócę do ciemnego tła. Z tą czcionką to masz rację, jest strasznie męcząca i powróciłem do starej dobrej czcionki Lato.
      Hmm, akurat z implementacjami to będzie dość ciężko (najwcześniej po lutym: sesja, projekt związany z gamdevem i jeżeli dobrze idzie to mam czas na luźniejsze wpisy), także raczej nie czekaj na implementację edytora u mnie.

      Ze sprzętem arty to prędzej, tylko że akurat tu mam już wszystko co potrzebuję (no może laptopa bym wymienił, ale to nie za prędko: brak funduszy na wymarzony sprzęt). Ewentualnie mogę wspomnieć coś (w ramach opinii) o Raspberry Pi, Arduino, mikrofonie, czy mojej kochanej Alfie (jak się zastanowić to mam trochę tych zabawek).

      Hmm, nie wspomniałem wiele o nowej formie bloga, ale blog raczej się zacznie się bardziej skupiać na teorii niż czystym kodzie (i na tematach związanych z CS, tematy gamedev = projekt).

      Pozdrawiam