Magic eye

Podsumowanie miesiąca #2

Zmiany, nowe wieści, zapowiedzi i statystyki.

Minął kolejny miesiąc, więc czas na kolejną dawkę ogłoszeń tego co się zdarzyło w lutym 2015 roku.

Na początku tego podsumowania chciałbym Was zachęcić do ponownego oglądania niektórych, prawie statycznych stron ponieważ na nich czasami też coś się zmienia i czasami tam ukrywam (najczęściej dość jawnie) informacje o tym czego można się spodziewać w przyszłości (tyczy się to głównie aktualnie pisanych poradników) i tak np. w kursie QT możecie się już dowiedzieć co najprawdopodobniej się pojawi w mniej więcej jakiej kolejności.

Zmienił się adres emailowy za pomocą, którego możecie się ze mną kontaktować na: kontakt@szymonsiarkiewicz.pl. Od tej pory nie będę odpisywał na ten podany poprzednio, zasady mailowania zostają te same, czyli:

  • odpowiem do 48h,
  • mail to nie czat więc pisanie wiadomości kilku po sobie nie jest wskazane (chyba, że się samemu rozwiązało wcześniej problem, jeszcze przed moją odpowiedzią),
  • po mojej odpowiedzi, przed zapytaniem: a jak zrobić „to”? polecam samemu popróbować i pomyśleć, a nie bezmyślnie się pytać 😉
  • jeżeli problem dotyczy kodu podajemy problematyczny fragment kodu (wraz z potrzebnym kontekstem do jego zrozumienia),
  • jeżeli problem dzieje się przy kompilowaniu polecam poszukać rozwiązanie na Google, a dopiero później mi napisać o nim (wraz z wysłaniem logu, nawet nie macie pojęcia ile dostałem wiadomości o treści „kod nie działa” i nic więcej nie było).

IRC dalej będzie się pojawiał co sobotę (z wyjątkiem dzisiejszego dnia i zamiast tego pojawi się jutro o 20:00), wszelkie zmiany są podawane na Twitterze (link do mojego konta jest po lewej stronie pod najbardziej popularnymi postami).

Ostatnio pisałem o liczbach pierwszych, część druga tego artykułu za szybko się nie pojawi, z racji złożoności problemu, zdaję sobie sprawę, że duża część czytelników tego bloga to osoby w wieku licealnym stąd muszę spróbować przełożyć niektóre rzeczy bardziej „poetycko”.

Mogę Was za to pocieszyć, że prace nad Piszemy grę RPG powoli ruszają chociaż premierę pierwszej części dalej prognozuję na maj-czerwiec.

Myślę nad napisaniem jakieś poradnika odnośnie XML’a, którego zrozumienie i tak się przyda przy pisaniu gry RPG.


Tradycyjnie czas na nieco statystyk, ten miesiąc było nieco mniej wyświetleń niż w ostatnim miesiącu, ale pamiętajmy że ten miesiąc był krótszy.

Na obecną godzinę (17:00) statystki prezentują się następująco:

W tym miesiącu stronę odwiedzono 8825 razy, najlepszym dniem był wtedy gdy wypuściłem wpis o generowaniu liczb pierwszych z 481 odwiedzinami, tego samego dnia bloga odwiedziło aż 70 różnych osób.

Największym zainteresowaniem wciąż się cieszy SFML, ale to nic dziwnego bo jest o nim najwięcej artykułów.


Dajcie znać o czym chcielibyście poczytać na blogu, a być może to się pojawi. Tymczasem jak zwykle zapraszam do komentarzy, wyrażania swoich opinii, dzięki za wspólnie spędzony miesiąc i do zobaczenia w następnym przeglądzie. Code ON!


  • Nevea

    Unreal Engine 4 jest darmowy! Fajnie by było zobaczyć jakiś artykuł/poradnik o nim 😉

    • Słyszałem o tym i ten fakt spowodował spore poruszenie w TK Games, gdzie programujemy głównie w Unity z racji jego jedyności jeżeli chodzi o darmowość i całkiem dobrą jakość (no jeszcze do niedawna).

      Co do poradnika o UE4, to problem jest taki że aby coś o nim napisać musiałbym coś umieć i zacząć w nim robić, a obecnie mój czas wolny zajmuje dość mocno projekt w Unity, który robię od jakiegoś czasu (pomijam że mam jeszcze kurs QT, studia i kilka mniejszych projektów). Obstawiam że za ~1.5–2m-ce skończę i wtedy dopiero będę mógł się przysiąść do UE.