Podsumowanie miesiąca #7

Dzisiaj mamy 01.07.2015r zatem czas na podsumowanie miesiąca.

W tym miesiącu blog się nieco zmienił, może nie koniecznie wizualnie, a bardziej „od środka”, przede wszystkim:

  • część wpisów otrzymała nowe miniatury (moje autorskie);
  • zniknęła strona „Publikacje”, a w jej miejscu pojawiła się strona „Artykuły”, która jest odnośnikiem do Tej kategorii na blogu, pojawiły się także nowe podkategorie nazwane prawie identycznie jak były posegregowane wpisy na stronie „Publikacji”, jeżeli ktoś tęskni za tamtą stroną to jest jeszcze dostępna pod adresem /artykuly, lecz zniknie za jakiś czas, nie będzie już także aktualizowana o nowe wpisy. Ta zmiana jest spowodowana zbyt dużą ilością linków wewnętrznych;
  • pojawiło się moje portfolio dostępne z menu głównego,
  • kolejne zmiany wewnętrzne typu dodanie większej ilości kategorii oraz aktualizacja niektórych wpisów.

Chciałbym też ogłosić „oficjalne” zakończenie kursu Qt, co nie oznacza, że nowe wpisy nie będą się pojawiać, jest to nawet prawdopodobne, ale nie oczekujcie ich za szybko.

Wchodząc w tematykę najbardziej popularną u mnie na blogu, czyli wydawania gier, a konkretniej SFML’a to powtórzę raz jeszcze: na razie kończę z gamedevem, nie czerpię już z tego tak dużej radości jak kiedyś, dlatego częstotliwość Pisania gry RPG jest jaka jest, jednak na pewno skończę tą serię i postaram się aby wychodziła w sposób ciągły (raz na miesiąc przynajmniej).

Co do braku odświeżenia wyglądu bloga (co miało mieć miejsce na początku lipca) to raczej wątpię aby go zmienił, bardzo ciężko jest znaleźć coś co wygląda lepiej od obecnego, a mi samemu brakuje skilla aby napisać motyw od zera.

Powoli poprawiam (głównie pod kątem wizualnym) Piszemy grę w SFML’u, jednakże zdaję sobie sprawę, że ten poradnik przydałoby się napisać od nowa, ale raczej nie ma co na to liczyć.

Co do statystyk, to w gruncie rzeczy odzwierciedlają mój rozwój, czyli możemy zauważyć stagnację, oby ten miesiąc był lepszy.

Z ciekawostek to blog nie wiedzieć czemu, dość często zostaje wyszukiwany w google hasłem „nienawidzę developerów javy” (pierwsze miejsce w wyszukiwarce!), w sumie nie wiem czy się cieszyć, czy martwić bo nie do końca taki był przekaz mojego artykułu Dlaczego nienawidzę Javy 🙂

 

Code ON!


  • Anonim

    Siemanko. Mógłbyś zrobić jakiś mini poradnik do qt jak zrobić żeby program mniej ważył. Jak mam wersje Release i odpalam z mojego komputera, nie z qt creator, to żeby to w ogóle działało potrzeba tyle dllek, że waży to wszystko ponad 100mb. Da się to zrobić, żeby zabierało to mniej miejsca i działało?