#Piszemy gre w SFML’u – Epilog

!UWAGA! Kurs leży w kategorii ‚Obsolete’ co oznacza, że może być nieaktualny, zawierać błędy i nie polecam z niego korzystać. [INFO]

Witam Was w zakończeniu tego tutoriala. Początkowo ta lekcja miała być o sterowaniu padem w grze, jednak na stronie SFML’a jest to bardzo dobrze wyjaśnione i odsyłam Was do tamtego tutoriala: >>LINK<<, wg założeń tego projektu nasza gra miała posiadać system achieventów z gamejolt i opowiem o tym co nieco, a także na samym końcu opowiem o moich planach jeżeli chodzi o SFML.


Achievmenty (przy użyciu GameJolt)

Achievmenty, czy też osiągnięcia potrafią nieco wydłużyć czas jaki poświęca się w grze, mają także wpływ na to tabele wyników dzięki czemu gracze mogą rywalizować ze sobą i z tego powodu warto zaimplementować jakiś system osiągnięć do naszej gry. GameJolt oferuje nam gotową bibliotekę, którą w łatwy sposób można zaimplementować do naszej gry jednak system ma kilka wad, w przypadku c++ działa jedynie na windows oraz jest strasznie obciążające, dlatego aby nie zauważyć utraty płynności podczas grania należy użyć innego wątku lub systemu, który zastosowałem w SQUARE, jeżeli wejdziesz w link to zauważysz efekt działanie tej biblioteki, czyli tablicę wyników oraz achievmenty. Sposób użycia tej biblioteki jest w pliku Main.cpp, ale ja go tutaj przedstawię wyjaśniając parę rzeczy:

Jeżeli jesteś zainteresowany tym systemem achievmentów polecam samemu go przetestować, ponieważ ten przykład jest w miarę jasny i prosty do zaimplementowania. Jednak nie ma to jak własny niezależny system achievmentów, którym raczej nie będziemy się zajmowali 😉


 

Koniec tutoriala, co dalej?

Jeżeli dotrwałeś w czytaniu tego poradnika to gratuluję i jeżeli czujesz niedosyt wiedzy (co dobrze świadczy o tobie) polecam samemu popróbować i poeksperymentować z SFML’em ponieważ w ten sposób najwięcej się nauczysz.

Koniec tego poradnika nie oznacza końca SFML’a na tym blogu, będzie on się pojawiał, ale coraz rzadziej, możliwe też że pojawi się coś odnośnie sieci w SFML’u. Będą to poradniki bliskie pseudo kodu, w  których będę bardziej starał się wyjaśniać pewne rzeczy niż dać wam gotowy kod.

Zapraszam do komentowania, dzieleniem się waszymi wątpliwościami pytaniami, jeżeli są takie to postaram się na nie odpowiedzieć.