00_links

Piszemy gre w SFML’u [OBSOLETE]

[OBSOLETE] – Komentarz i zapowiedź


Kurs mimo swoich lat i niedoskonałości wciąż cieszył się bardzo dużą popularnością, jednakże jego korzenie sięgają początków mojej działalności w tym temacie więc nic dziwnego, że posiada wiele błędów, dlatego też został zamknięty a w jego miejscu pojawi się nowy kurs z poprawionymi starymi błędami (i pewnie kilkoma nowymi). Pierwsze lekcje pojawią się na początku lutego.

Nowy kurs będzie realizował następujące założenia:

  • Piszemy prostą grę zupełnie od zera, tzn od momentu planowania gry, przez stworzenie plików projektu, aż po samo zakończenie gry.
  • Kurs będzie pisany przy użyciu najnowszej stabilnej wersji SFML (2.3.2 lub nowszy jeżeli się pojawi).
  • Kurs będzie skierowany do osób początkujących (w gamedevie, będzie wymagana średnio zaawansowana znajomość C++), tzn jakakolwiek znajomość z SFML będzie mile widziana, ale nie będzie konieczna.
  • Planowo nie będziemy w podstawowej wersji kursu wykorzystywali bardziej zaawansowanych systemów, tzn można spodziewać się prostej fizyki i kolizji, ale na pewno nie tematów typu kolizja SAT: to ma być kurs dla początkujących (tak: będą także kursy pochodne bazujące na tym i one będą miały za zadanie napisanie ciekawszych rzeczy bez konieczności uciekania się do pseudo-kodu lub pisania specjalnie całej gry pod 1 przykład).
  • Jak wspominałem, przejdziemy bardzo powoli i dokładnie przez tematy sprawiające najwięcej problemów, czyli:
    • wykrywanie kolizji (bounding-boxy, circle-collidery, może coś więcej ale wątpię);
    • fizyki (platformówka, więc prosta grawitacja, pęd);
    • wczytywanie map;
    • kolizje z przeciwnikami (nasz system w pierwotnej nierozbudowanej wersji będzie bardzo prymitywny, a to dlatego że nie chcę wchodzić w quad-tree w kursie podstawowym).
  • Jeszcze jest parę rzeczy, ale nie chcę Wam psuć niespodzianki.

Zapraszam do komentarzy poniżej, a także na twittera.

@Edit: na prośbę paru osób postanowiłem go przywrócić na bloga, ale trafił do kategorii ‚Obsolete’ co oznacza, że jeżeli chcecie to możecie z niego korzystać, ALE: musicie liczyć się z tym, że zawiera błędy wszelkiego rodzaju i nie pomogę wam w ich rozwiązaniu.

Code ON!