[SFML] Animacje

Mimo, że coś podobnego robiliśmy w Piszemy grę w SFML’u, a także animacja w bardziej zaawansowanej formie jest dostępna w bibliotece Thor (kurs Thor), to pokażę Wam klasę do prostej animacji w SFML.

Dodam jeszcze, że autorem tej klasy jest Andrzej „WiecznyWem” Golonka, a ten wpis został na prośbę jednego z czytelników tego bloga.

Cała klasa wraz z przykładem wykorzystania znajduje się tutaj (niestety link jest już nieaktywny, nie posiadam żadnych backupów).

Każdy chyba wie czym są animacje w grach 2D, napisanie prostego mechanizmu do wyświetlania najprostszej z możliwych animacji nie zajmuje wiele czasu, lecz wiadomo początki w programowaniu gier mogą być trudne więc po analizie kodu tej klasy każdy powinien być w stanie napisać własną implementację klasy do animacji spritesheet’ów (czyli animacji gdzie mamy na obrazku każdą klatkę, np takie coś).

Analizę całej klasy pozostawiam Wam na własną rękę, bo jak wspomniałem takie coś kiedyś robiłem we wcześniej wspomnianym poradniku o SFML.

Dodam jeszcze, że kod pochodzi z SFML 1.6, czyli część mechanizmów/funkcji może inaczej działać, także tą klasę należy traktować jedynie jako sposób na nauczenie się jak takie coś można napisać, a nie jak gotowca 🙂