Ustawianie ikony

Temat na poradnik może wydawać się absurdalnie śmieszny i conajmniej dziwny, ale w przypadku gdy pracujemy wyłącznie na jakimś IDE np. Visualu, a nie na narzędziu do tworzeniu programów/gier (Qt Creator, Unity) to ustawienie ikony do naszego projektu może nam przysporzyć problemów chociaż w rzeczywistości takie nie jest.


Załóżmy, że posiadamy jakiś kod gry i chcemy dodać jakąś ikonę (np. taką) bo chcemy aby nasza gra wyglądała profesjonalnie więc nie może mieć standardowej ikony.

Najwygodniejszym rozwiązaniem jest dodanie jej przez plik zasobu. Te pliki mają rozszerzenie .rc i to są zwykłe pliki txt tylko ze zmienionym rozszerzeniem. W przypadku Visual’a dodajemy je przez: Nazwa_projektu -> Add… -> Existing Item… ->nazwa_pliku_rc. Taki plik wygląda w następujący sposób:

AAA ICON microscopelens.ico

Czyli kolejno: ID naszego zasobu, TYP zasobu (ikona) oraz względna ścieżka do ikony. Ikona musi mieć rozszerzenie .ico.

Jak pewnie zauważysz to teraz ikona jest na pulpicie, ale nie na pasku tytułowym aplikacji, zadań, itd (przynajmniej tak jest w przypadku stworzenia okna w SFML). Jeżeli zależy nam na tej ikonie to można użyć metody setIcon, która jest w klasie Window.

W ten sposób otrzymujemy ikonę wybraną przez nas zarówno na pliku .exe jak i po uruchomieniu na paskach (zadań tytułu, itd).