ftp-przyklad

Przykład transferu FTP: pobieranie dodatkowych poziomów do gry

Na pierwszy ogień postanowiłem, że Wam pokażę w jaki sposób można napisać system pobierania dodatkowych poziomów do gry, która się opiera np. na systemie mapy kafelkowej.


Ten system będzie działał w analogiczny sposób do aktualizacji naszej gry, ale do rzeczy: załóżmy, że wypuściliśmy grę lecz później postanowiliśmy dodać kilka nowych poziomów (DLC 😛 ), a użytkownicy jak wiadomo są leniwi i nie lubią gdy muszą pobierać pliki w sposób manulany i później muszą wklejać kod do gry bo boją się, że coś źle albo zrobią.

Z pomocą im przychodzi system, który przezornie wrzuciliśmy do gry, czyli menu „Dodatkowe poziomy” gdzie poprzez 1 kliknięcie użytkownik pobiera poziom. Takie jest założenie.

Na początku musimy posiadać jakiś serwer ftp, ja do tych testów skorzystam z cba.pl, rejestrujemy domenę i w sekcji konta FTP mamy login do naszego konta FTP, a jeżeli chcemy dostać się do naszych plików od strony web po prostu wchodzimy na adres naszej domeny w przeglądarce i klikamy Menadżer plików.

Na CBA mamy 1GB wolnego miejsca, lecz pojedynczy plik nie może mieć więcej niż 10mb, na nasze możliwości w zupełności nam wystarczy.

Oczywiście poniżej nie wrzucam niczego odkrywczego, jest to raczej prosty kod w konsoli bo transfer FTP jest banalny, jeżeli chcesz możesz pobrać plik exe, który przygotowałem poniżej aby przetestować pobieranie samych plików (są to poziomy z mojej gry SQUARE), a poniżej jest sam kod bez danych do konta poniżej (lub w wersji na GitHub):

To tyle jeżeli chodzi o ten artykuł, przy przykładzie gry dla 2 osób będzie nieco więcej SFML’a samego w sobie.

Plik „.exe