SFML 2.0/2.1/2.x.x – kurs dla początkujących

Wstęp, czyli do kogo ten poradnik jest skierowany


Ten poradnik powstaje głównie dla osób, które chcą rozpocząć swoją przygodę z biblioteką SFML, a niekoniecznie znają język angielski na tyle aby zrozumieć poradniki ze strony SFML. Zawarte tutaj poradniki pokrywają się z poradniki z oryginalnej strony SFML’a, chociaż czasami dodam także informacje dodatkowe od siebie.

Poradnik ten powstaje ponieważ zaczyna brakować poradników zawierających podstawy z SFML’a w języku polskim. Blog Wema niestety przestał funkcjonować, a ja dostaję informacje, że brakuje w Piszemy grę w SFML’u informacji na poziomie podstawowym. Ja wykorzystuję SFML’a w wersji 2.0, jednak jeżeli chcesz możesz korzystać z wersji 2.1.

W części poradników pominąłem funkcje czysto związane z OpenGL (to jest może w 2-3 poradnikach).

Uwaga! Niniejszy kurs (tłumaczenie) powstał za czasów SFML 2.0 stąd mogą w nim być pewne braki, błędy, itp. Nie jest także więcej aktualizowany, wszystkich zainteresowanych biblioteką SFML odsyłam do najbardziej aktualnych oficjalnych poradników.

Przydatne linki:

 

Zaczynamy (instalacja SFML)


 

System (system module)


 

Okna (window module)


 

Grafika (graphics module)


 

Audio (audio module)


 

Sieć (network module)


 

Przykłady


Przykłady kodu gotowych programów, których nie ma w oryginalnym poradniku SFML.