Infinite Space Invasion [Gra]

Chciałbym Wam zaprezentować grę, którą piszę już od jakiegoś czasu i traktuję jako projekt treningowy Unity.

Infinite Space Invasion jak wskazuje tytuł jest grą nie posiadającą końca w rozgrywce i teoretycznie można w nią grać w nieskończoność. Jeżeli miałbym ją do czegoś porównać to porównałbym ją do gry Space Invaders odwróconej o 90° z nieskończonymi falami przeciwników.  Celem gry jest jak najdłuższe przetrwanie. Zachęcam do zapoznania się z poniższą treścią, gra powinna być idealna dla osób, które chcą sobie postrzelać we wszystko co się rusza.

(Pobieranie na samym dole strony)

Gracz


Gracz do swojej dyspozycji ma dość duży i w miarę szybki statek z wyposażonymi dwoma działkami, które mogą strzelać z dość częstotliwością, jednak gracz nie posiada nieskończonej ilości amunicji, którą wydobywają nasze drony z wraków czerwonych statków.

 

 

Oprócz amunicji gracz posiada także osłony, które zostają bezpowrotnie osłabione po każdym uderzeniu statku. Ich wytrzymałość zależy od poziomu trudności na którym gramy.

Sterowanie jest banalnie proste, poruszamy się za pomocą strzałek góra/dół, lub klawiszy W/S do poruszania się odpowiednio w górę lub dół, a do strzelania możemy użyć lewego controlu lub lewego przycisku myszy.

Przeciwnicy


W obecnej wersji gra posiada 2 rodzaje przeciwników:

 

Pierwszym przeciwnikiem jest charakterystyczny (i dość często spotykany) mały żółty statek. Dzięki sygnałowi „mordolane” (czyt. „mordolajn”) wyłączamy jego systemy uzbrojenia. Dlatego jedyną jego formą ataku jest samobójcze wlecenie w nasz statek z dużą prędkością. Z racji, że dość mocno się rozpędza to zamiast go zestrzelić możemy zrobić unik.

 

 

 

Czerwony statek, który mimo awarii napędu może w łatwy sposób obrócić się w naszą stronę i wystrzelić salwę pocisków, które mają dość duży czas przeładowania, ale za to są celne i nie działa na nie sygnał „mordolane”. Jest to statek, który możemy spotkać z dużo mniejszą częstotliwością jednak jest to dużo groźniejszy przeciwnik.

 

 

GUI


GUI jest maksymalnie proste, w obecnej wersji gry gracz ma dostęp do 3 podstawowych informacji:

  1. Ilości punktów (które są de facto przebytym dystansem)
  2. Ilości amunicji
  3. Stanu osłon (podawane w procentach, przy 0% przy następnym trafieniu zostaniemy zniszczeni)
(większy obrazek po kliknięciu)

 

Screeny i wideo


(kliknij aby powiększyć)

 

Poziom trudności


Możesz zdecydować na jakim poziomie trudności chcesz grać poprzez wybranie odpowiedniego dla siebie w opcjach z Menu.

Easy

Twój statek mimo małej katastrofy zdołał uratować sporo amunicji z nalotu obcych, posiada on także najlepszy system osłon.

Zasoby na start:

  • Amunicja: 1000
  • Wytrzymałość osłon: 10 uderzeń

Medium

Jest to idealny poziom trudności dla osób, które lubią wyzwania, ale niezbyt duże, twój statek na start dostaje o połowę mniej zasobów niż w przypadku poziomu Easy.

Zasoby na start:

  • Amunicja: 500
  • Wytrzymałość osłon: 5 uderzeń

Hard

Udało ci się zabrać bardzo mało amunicji, większość została zniszczona, na szczęście czerwone statki posiadają amunicję pasującą do twojego działa, musisz także uważać na tarcze, które są bardzo słabe.

Zasoby na start:

  • Amunicja: 100
  • Wytrzymałość osłon: 3 uderzenia

Oprócz wyboru poziomu trudności istnieje także zmieniający się poziom trudności, który zwiększa częstotliwość spawnowania wrogich jednostek. ten feature jest niezależny od wybranego poziomu trudności.

Development i download


Prace nad grą zostały wstrzymane i być może zostaną wznowione (w co raczej wątpię). Projekt został udostępniony na github po licencją CC BY 4.0.

Wszelkie newsy i artykuły o tej grze znajdziesz w kategorii: Infinite Space Invasion

Planowane zmiany/nowe elementy
  • system achiementów i highscore z gamejolt

 

download

Zobacz kod na GitHub